2009. június 7., vasárnap

Sósan is lehet finom


Gondolok itt a rétesre. Elsőre talán kicsit bizarul hangzik, de nem bántam meg, hogy a fejemből hirtelen kipattant ötletet meg is valósítottam. Amikor mondtam a férjemnek, hogy mit fogok sütni, akkor azt mondta, hogy ha már rétest csinálok akkor finomat készítsek nem pedig ilyen.... Aztán amikor megkóstolta akkor el volt ájulva, hogy nem gondolta volna, hogy a lecsó és a rétes ennyire jó párosítás. Hozzáteszem ez volt életem első rétese. De nem az utolsó.

Hozzávalók:

-1 cs réteslap(nálam tante fanny, mert teljes kiőrlésű lisztből készül)l4-5 db paprika-2-3 db paradicsom-5-6 nagyobb fej gomba(kihagyható)-2 fej hagyma-2 tojás-10 dkg reszelt sajt-olaj-só-2 kk pirospaprika- kevés olvasztott vaj

Elkészítés:

Olajon megdinsztelem a kockára vágott hagymát ,majd a tűzről levéve hozzáadom a pirospaprikát. Nagyon pici vizet öntök hozzá, beleteszem a felszeletelt paprikát, gombát, visszarakom a tűzre és sózom. Kb 10 perc után hozzáteszem a felkockázott paradicsomot és addig főzöm amíg nagyjából el nem fő a leve. Ha kész, szűrőbe rakom és hagyom lecsöpögni. Ez azért kell, hogy ne áztassa el a réteslapokat. Közben előveszem a rétestésztát, egyenként megkenem olvasztott vajjal és egymásra rakom. 6 darabnál kevesebb réteslappal ne készítsük, mert kiszakad. Egyenletesen eloszlatom rajta a lecsöpögtetett lecsót, megszórom reszelt sajttal, leöntöm a felvert tojásokkal és óvatosan feltekerem. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, megkenem olvasztott vajjal és 180-200 fokra előmelegített sütőben készre sütöm.

Érdemes kipróbálni, tényleg finom. A kolbász szándékosan hagytam ki, hogy Maya és én is tudjunk belőle enni.

2 megjegyzés:

mayertimi írta...

Na jól sikerült, örülök :-)) Szombaton nagyon izgultál, hogy milyen lesz :-))
Puszi

Wise Lady írta...

Micsoda ötlet! Tetszik.