2010. február 12., péntek

Császármorzsa


Régóta szerettem volna már császármorzsát enni. De nem a bolti félkész morzsát, hanem igazit, amit én készítek el. Jó pár receptet megnéztem, mire sikerült kiválasztanom azt amelyik a legjobban kedvemre való. A végeredmény nagyon finom lett, de mgsem fogom túl gyakran elkészíteni. Ennek egyetlen oka van csupán. Leszakad a kezem:-) Kb 40 percen keresztül csak kevertem, kavartam, daraboltam és 10 perc alatt elfogott:-)

Ha valaki mégis kedvet kapna, csak bátran, mert tényleg issteni.

Hozzávalók 4 főre:

200g búzadara- 14 g liszt (nem írtam el, tényleg csak ennyi kell bele)-500 ml tej- 4db tojássárgája- 4 db tojásfehérje- 150 g cukor-5-8 dkg margarin a sütéshez

Elkészítés:

A lisztet és a búzadarát összekeverem, majd felöntöm a tejjel. Alaposan elkeverem, majd kb egy órán keresztül állni hagyom, hogy a búzadara megszívja magát a tejjel.

Az egy óra elteltével, a tojássárgákat kihabosítom a cukorral és hozzáöntöm a darás tejhez. A tojások fehérjét kemény habbá verem és azt is hozzákeverem a masszához. A vajat a serpenyőben felolvasztom, ráöntöm a masszát. Egy nagyobb fakanállal folyamatosan kevergetem, míg szét nem esik darabokra, morzsákra. Egy 4 főre való adagnál ez kb 30-35 percet vesz igénybe. Mi málnaszörpel ettük.

3 megjegyzés:

duende írta...

Egyszerűsíts! :)
Én jól kiolajozott tepsibe öntöm a masszát és betolom a forró sütőbe. Hagyom sülni kb. 15 percig, aztán kiveszem és egy lapos fakanállal összetöröm-föl és szétkeverem. Visszateszem a sütőbe, és kb. 10 perc elteltével újra átkeverem, de ekkor már nem kell kivenni, mert már nem ragad le. Aztán készre sütöm, ami még kb. 10 perc. Ennyi. :)

http://szellemafazekban.blogspot.com/search?q=daramorzs%C3%B3ka

Sokszor készítem, mert olyan gyors és egyszerű.

duende írta...

Bocs, lehet hogy rossz linket írtam:
http://szellemafazekban.blogspot.com/2009/03/daramorzsoka.html

Bettyó és Maya írta...

Duende: Remek ötlet!!! Köszönöm:-)
Mégiscsak ehetünk sokszor morzsát:-)