2009. június 30., kedd

Gesztenyekrémmel töltött kalács




Eredetileg málnás kalácsot szerettem volna sütni, mert Whise Lady oldalán igazi gyöngyszemre bukkantam. De a zöldségesnél nem volt málna. Viszont én mindenképpen szerettem volna ezt a kalácsot ezért banános barackos lett belőle. Kár, hogy valamit elrontottam és a szinte az összes töltelék kifolyt belőle. Pedig én rendesen követtem a recept utasításait. Sebaj, mert annyira finom lett, hogy utolsó morzsáig elfogyott. Muszáj volt így még sütnöm. De most sem málnás lett, hanem gesztenyés. A hozzávalók kimeréséhez 2 dl-es bögrét használtam.


Hozzávalók a tésztához:


1 bögre rétesliszt-2 1/2 sima liszt-5 ek cukor-2 dl tej-40 g olvasztott margarin-15g élesztő-1 tojás-1/2 kk só


A töltelékhez:


1 csomag gesztenyemassza-cukor ízlés szerint- 1 1/2 dl tejszín


A tészta hozzávalóit kenyérsütőgépben összekeverem, majd kb fél órát kelesztem. Közben a geszenyemaszát összekeverem a cukorral és a tejszínnel. Ha megkelt két részre osztom a tésztát és lisztezett sütőpapíron 30x23 cm es téglalapot nyújtok mindkettőből. A gesztenyekrémet, mindkét téglalap középső harmadán elosztom, majd a lapok két végét behajtom és a két-két oldalát felhajtom, úgy ,hogy fedjék egymást. Sütőpapírral együtt berakom a tepsibe és még fél órát pihentetem. Közben a sütőt 180 fokra begyújtom és kb 20-25 prc alatt megsütöm.


6 megjegyzés:

Wise Lady írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Wise Lady írta...

A kalácstésztád gyönyörű lett, azt nem értem, ha gurigába hajtottad, akkor a közepén hogy lett ennyi kalács? Egy csőnek kell lennie, aminek a közepén töltelék van. Talán felszívta a tejszínt a tészta? Hol folyt ki a töltelék?

Bettyó és Maya írta...

Én sem értem:-) Pedig gurigába hajtottam és a töltelék is elég sűrű lett. Mindegy még próbálkozom:-) A töltelék pedig a gyümisnél alul folyt ki. Mintha kilukadt volna az aljánál oldalt a tészta. Mondjuk nagyon híg lett a töltelékem mert nem mascarpónéból csináltam. De sebaj! Az íze tényleg issteni volt. Örülök, hogy rátaláltam nálad erre a receptre:-)

Gabriella írta...

Hú, de jól néz ki. Imádom a gesztenyés dolgokat......

Wise Lady írta...

Értem. Akkor azért, mert a gőz kirepesztette. Úgy látszik túl jól sikerült becsomagolni. Nekem a két végén szokott lenni rés, a tetején is, ott kijöhet a gőz. Legközelebb csináld úgy, hogy a becsomagolás előtt csinálj vágásokat a behajtandó részeken, így amikor felhajtod, lesznek lukak. Látszódjon ki a töltelék mondjuk két helyen.
Ezt be is írom a posztba, köszi a tapasztalatot. Én még csak "mascarponeval" sütöttem, vagyis csöpögtetett tejföllel, de ezt a gesztenyéset is meg fogom csinálni, mert nagyon jó ötlet.

Bettyó és Maya írta...

Köszönöm a jó tanácsokat!!!